Jste zde

První táborová reportáž

Původní akce:

Další super tábor je za námi, doufám, že jste si ho všíchni pořádně užili jako já. Před táborem jsem se rozhodl zapisovat každý den do deníku a následně udělat velkou reportáž na stránky. Každý den jsem opravdu něco napsal a povedlo se mi popsat téměř 14 stran A4. Psát to sem budu na etapy, všechno najednou sem fakt psát nechci.

Celý tábor Začal vlastně 29 června při nakládání. Ze začátku jsme měli trochu problém s místem pro náklaďák. Zoo nemá dost velké prostory k parkování, tak se parkuje kde se dá. Nakonec se místo uvolnilo. Do náklaďáku se táborové vybavení jen tak tak vešlo. Věci jsme dovnitř naskládali asi nějak nerovnoměrně, protože náklaďák odjížděel poněkud nakřivo. Zbývalo ještě naložit Kufry, batohy atd. Hardy, těsně před tím než odešel dostal nápad, že bychom mohli batohy vynést ven aby se mazda naložila rychleji. Batohy byly vyskládány venku, když Josefo zavolal, že Mazda dnes nepřijede, možná zítra. Naskládali jsme teda všechna zavzadla zpět do chodby. Když v tom přijel Josefo. Josefo zavolal tátovi Maxe. Ten přijel, takže jsme museli všechny zavazadla tahat zase zpátky ven do transitu. Někteří lidé odjeli na místo už dnes, aby mohli vyložit.

30.7.2018 (sobota)

Sraz byl na nádraží v 8:50. Už jsem se těšil na to, jak pojedu vlakem, když přišel Pat a řekl nám, že někteří z nás pojedou autem. Kakao a Marmeláda jeli s Patem a já s Lušťou jsme jeli s Vojtou. Vojta je Patův kamarád, který

nám přijel jen tak pomáhat. Oba parkovali na parkovišti pod nádražím. Patovo auto, stálo hned u schodů, kterými jsme přišli, S Vojtou jsme se vidali k jeho autu. Teď do vás vstoupí takový zvláštní pocit, protože nevíte jaké má člověk auto. Jdete kolem aut a říkáte si hmmm tenhle bavorák by byl fajn nebo do tohletoho bychom se asi nevešli. My s Vojtou jsme šli pořád dál a už před námi bylo jenom takové poměrně velké auto. Už jsem si skoro začal sundavat batoh, když Vojta zahnul za to auto.

Bylo tam menší auto, něco podobného staré fabii. Já s Lušťou jsme měli poměrně velké batohy + já měl kytaru. Kufr už byl plný, tak jsme se dovnitř nějak naskládali i s věcma. Cesta trvala asi jedna a půl hodiny. Než přijeli ostatní vykládali jsme zavazadla a třídili podsady. Rozdělili jsme se do 4 člených týmů a každý tým měl za úkol postavit dvě podsady, někomu se to dařilo lépe, někomu hůře.Postavili jsme hangár, kuchyň, podsady. Mysleli jsme, že máme 3 sahary, nakonec jich na louce stálo 7. Vedoucí 23 nám vysvětlili příběh etapy. Němci vyhráli válku a my se dostali do pracovního tábora kosmaswafe. Oni jsou hlídači a budou nás různě omezovat. K večeři byly špagety s kečupem. Studená noc.
1.7.2018
Neděle! Budíček v 8. K snídani vánočka s kakaem, pro skauty bez kakaa (vězni nemaj nárok). Po snídani se stavěli medvěďáky, stoly do kuchyně a hangáru, umývárka, MKS, skládky a kopala se odpadovka a lednice. V rámci etapy se různě po táboře rozmístili filmovky. My jsme u sebe mohli nosit jenom 1 ale kdokoli z vedoucích nás mohli prohledat. Filmovky jsme mohli schovávat různě po táboře, ale k nám do stanu. Ze skrýše je mohl kdokoliv ukradnout. K obědu bylo rizoto. Odpoledne se ookračovalo v tom co se nestihlo dopoledne + se začala dělat díra na stožár, kvůli častým kamenům dost pomalu. K večeři byly obložené chleby. Snažili jsme se ještě prohloubit díru na stožár, ale neúspěšně. V noci byla zase zima.
2.7.2018
K snídani byl chleba s taveným sýrem. V táboře se dostavovali další věci. Po svačině, ke které byl jogurt, nám vedoucí zadali táborovou hru. Měli jsme 15 minut na to, abychom si u sebe nechali jen 15 věcí se kterými vydržíme příštích 24 hodin. Z toho 5 věcí jsme měli na sobě. Dále jsme pokračovali ve věcech, s kterými jsme ustali před svačinou.V druhé díře na stožár, kterou jsme začali kopat, protože jsme tu první vzdali, byl další velký kámen. Začali jsme kopat 3 díru. K obědu byl segedínský guláš. Po obědě se dělali další práce. K večeři byly těstoviny s mákem. Máku se dávalo strašně málo. S Prokecem jsme si asi 5× přidali. Když nebyl mák dali jsme si kečup. To by jste nevěřili jak je dobrej kečup s mákem.

3.7.2018
K snídani byly cornflaky s mlíkem pro skauty bez čokoládovejch. Přídavek byl i z čokoládovejma, ale za 10 kliků. Pracovalo se na MKS, stožáru, ohni a vsakovačce. Vrátili nám naše věci. K obědu byla čočka s vajíčkem a buřtem - skauti bez buřtu. Dodělávali jsme ohniště, zvedali stožár a kopali jsme se. K večeři bylo kuře na kari s rýží. Vzal jsem si hlídku od 1 do 3. Probudili mě cca ve 23:50. Řekli mi ať se oblíknu, zavázali mi oči, odnesli mě do medvěďáku, posadili mě na židli a ohodili mě vodou. Byla to etapa - uspořádat papírky s etapama jak šli po sobě. Šel jsem spát.
4.7.2018
Vlčata mě na hlídku vzbudili v 0:45. Naštval jsem se na ně, že mě vzbudili tak brzo a poslal je pryč, ať přijdou za 10 minut. Na hlídce svítil měsíc a kolem půl třetí se začalo dost ochlazovat. K snídani byl chleba s paštikou.Po snídani se zahajoval tábor. Sekeru zasekával Zkrat. Vlajku jsem nesl Já, Salát, Zetka, Eliška K. a Kecka. Dodělávali jsme ohniště, schovávali a zase nacházeli filmovky. Vlčata a světlušky odešly na výpravu. V noční etapě jsme po roztřelu s káňaty vyhráli my (rysi). V další etapě, jsme byli podle příběhu mučeni - museli jsme nad hlavou držet ešus plný vody. K obědu byl smažený květák. Po obědě si měl každý z nás vyrobit falešný pas, podle vzoru. Čas byl do slavnostního ohně. Etapa s filmovkama dopadla KRO. Následovala etapa, ve které jsme použili obsah filmovek. Byly to odpovědi na otázky, které jsme dostali. Byla to vlastně štafeta/tichá pošta - KOR. Do večeře jsme dodělávali pasy. K večeři byl těstovinový salát. Ohnivec jsem byl já, kat byla Zajíc. Když skončil oheň, začala noční hra. Příběhově jsme utíkali z tábora. Měli jsme rozluštit text v morseovce - což byl návod cesty. Cestu hlídali němci - k tomu nám byly pasy. Nevím jak na tom byly přesně ostatní družiny, vím jen, že káňata měla velký náskok a šli po cestě a ostříži se snažili schovávat. My jsme chtěli jít bez baterky a bez objevení, ale v tak hustém lese to nešlo. Nějakou dobu jsme šli po cestě a potom jsme to vzali přes nějakou louku a zase do lesa.

V lese jsme šli prostě nějak rovně a postupně se stáčeli doprava. Orientovali jsme se jenom podle svíticích baterek v dáli. Když jsme k nim došli byli tam už všichni. Vedoucí nás odvedli na místo, kam jsme měli dojít. Etapa skončila KOR. Na místě jsme se také vyspali. V 7 ráno jsme šli zpět do tábora. K snídani byl rohlík s marmeládou. Vyfasovali jsme jídlo na výpravu a šli jsme. V Jiřetíně pod jedlovou jsme dostali rozchod. Pokračovali jsme dál přes křížovou cestu, kde se natáčel Máj. Na Jedlové jsme si dali oběd a rozhlédli se na rozhledně. Podívali jsme se na zříceninu hradu Tolštejn. V Jiřetíně pod Jedlovou jsme měli rozchod znovu. V táboře jsme šli číst Keckovu knížku - Jak jsem vyhrál válku. Šli jsme do hamaka townu, ale začalo pršet - šli jsme do hangáru. Déšť byl ale moc silný a čtení nebylo slyšet. K večeři byl buřguláš s vrtulema.
6.7.2018
Budíček byl v 7:00 i když byl svátek. Byla rozcvička - 2km okruh, 10 sedů-lehů, kliků, dřepů. K snídani byl poridge. Stavěli jsme fotbalový hřiště a posilku. Hráli jsme fotbal. K obědu byly bizoní větry. Byl velice dlouhý poleďák - skoušeli jsme dvoupatrovou hamaku - úspěšně. Po poleďáku jsme se šli sprchovat. Pumpa blbla. K večeři byl buřguláš.
7.7.2018
Rozcvička, k snídani byl chleba s česnekovou pomazánkou. Odpoledne se vysvětlovalo, jak to bude fungovat s expama, získanejma na schůzkách. Hráli jsme fotbal v týmech. Náš tým 2 ze 2 zápasů prohrál. Když jsme zrovna nehráli fotbal, dělali jsme etapu na výdrž - ve shybu a ve výmyku. K obědu byly brambory se smetanovou, česnekovou nebo tvarohovou pomazánkou. Byl zase strašně dlouhej poleďák - až do svačiny. Po svačině byla vařící etapa. Káňata flambovala, ostříži grilovali naporcované kuře a my jsme grilovali kuře v celku - OKR. Přijel kryt.
8.7.2018
Neděle = není rozcvička+vstává se v osm! Super jsem se vyspal. K snídani byla vánočka s kakaem. Po nástupu jsme stavěli slavnostní ohniště. Po obědě, ke kterému bylo kuře na paprice s těstovinama, byla etapa.

Měli jsme projít trasu, po které jsme plnili úkoly. Každý měl svojí roli. 2 střelci stříleli vzduchovkami do terčíků po cestě, granátometčík střílel naběračkou granáty po dřevě, ženista sbíral miny (zátky od vína), nosič baťohu nesl spíše velký než těžký batoh a zdravotník uzdravoval zraněnou - vypotřeboval 2 obvazy a potom jsme jí museli odnést pár metrů pryč. Celou cestu taky musel nést 1 člověk louč (nesměla zhasnout) a na jednom místě byl potorovat0el, který nesměl uhádnout kdo tu louč nese. Přijel Matěj a Fčelka s Diankou. K večeři bylo knedlo, uzeno maso, špenáto. Byl slavnostní oheň.
9.7.2018
K snídani byl chleba s vajíčkovou pomazánkou. Začali jsme se svištíma pokřikama, pokřik pro dnešek byl: křičí ječí, svišti cvičí, velký okruh běháme, u toho si zpíváme, hodně jídla chceme, na dvoudenku jdeme. Po nástupu jsme odcházeli na dvoudenku na tábořiště v Mařenicích, kde jsme byli před třemi lety. Každou chvíli jsme stavěli. Velká zastávka byla v Jiřetíně pod Jedlovou. Tady jsme si u vietnamce koupili jídlo na další 2 dny. Část rysů a káňat jsme kupovali jídlo společně, rozhodli jsme se k večeři a snídani dělat palačinky. Ostřížo koupili hromadu konzerv. Nějaký s koňskym masem a párkama v omáčce. Další cesta probíhala bez větších obtíží často jsme stavěli a odpočívali. Čím více jsme se přibližovali Mařenickému tábořišti tím větší byl nával nostalgie. V přehradě Naděje, se většina vykoupala. Já, Lušťa, Kečupník, Kryt, Zásilka, Asani, Zetka a Dominik jsme pokračovali dál do Mařenic. V Mařenicích měl pro Zetku a Asani přijet Pitlík. Protože Dominika uprostřed cesty napadlo, že bychom mohli místo palačinek k večeři vařit smaženky. Nasedli jsme proto k Pitlíkovi do auta, věci jsme nechali na místě a vydali se pro suroviny na smaženky do Cvikova. V tamní večerce jsme koupili kečup, chleba a cibuli. Zpět jsme se vydali svižnou chůzí a cestou jsme se neúspěšně pokoušeli stopovat auta. Díky tomu, že nám vzali batohu až k tábořišti, mohli jsme jít zkratkou, kterou jsme před lety často chodili. Na louce již někdo tábořil. Příchodem naší skupiny se počet lidí na louce zdvojnásobil. Smaženky byly dobrý. Nikomu z ostřížů, kromě Prófy konzervy nechutnaly.

10.7.2018
Budík jsme si s Lušťou nastavili na 6:00, abychom stihli udělat palačinky. Byly dobré, ale každá další se víc a víc připalovala. Těsto jsme míchali v kotlíku, zbytek těsta jsme vylili do křoví, přesto na stěnách zbylo nějaké těsto (tenhle kotlík si zapamatujte). V 9 jsme vyrazili směr Cvikov. Šli jsme sice obklikou, ale mohli jsme si prohlédnout kalvárii. Ve Cvikově jsme si měli koupit oběd. Na každého z naší skupiny zmixované z rysů, káňat, vycházelo asi 80kč (bylo nás 8). Rozhodovali jsme se mezi tím, jestli koupíme horu závitků v nedalekém bistru, nebo jestli koupíme pro každého nějaký balíček. Nakonec jsme pro koupili rohlíky, plátkový sýry, taveňáky, anglický slaniny, pitíčko s brčkem s pohádkovými motivy, banány a okurky. Protože ještě nějaký peníze zbyly, kopili jsme 1000ml nanukáč. Chtěli jsme koupit ještě plastový vidličky nebo lžičky, abychom to měli čim jíst, ale nic z toho neměli, tak jsme koupili nože. Po obědě nás autobus odvezl do Nového boru a odtud jsme jeli vlakem do Krásné lípy. Pršelo, tak jsme přes sebe hodili plachty a šli jsme pod nimi. V táboře jsme se sprchovali, k večeři byl kašpárek.

11.7.2018
Ráno rozcvička, k snídsni rohlík s medomáslem. Po snídani jsme šli sekat louku. Sekali jsme kosama a křovinořezama, hrabali hráběma a vidlema. Pozorovali jsme pavoučí fighty. K obědu byl smažák. Hráli jsme bang!. Po obědě se družiny střídali u Pokece, Kecky a Matěje. U Kecky jsme si házeli s létajícím talířem. U Prokece jsme hráli stolní hry a Matěj nám vysvětloval jak funguje fabka. Hráli jsme Bang!. K večeři bylo lečo. Čtení bylo u ohně, který jsme postavili s mokrého dřeva.

12.7.2018
Budíček byl v 7:30. V táboře nebyli žádní roveři. Byla aquaveverka. Já z Lušťou a pár dalšími jsme se ujali kuchyně. Kakao, Brzda a spol. se vydali dělat rozcvičku. Protože bylo chladno a střídavě mrholilo, dělali jsme čaj. K snídani byl chleba s máslem.Marmeláda a Kakao měli za úkol vymyslet dopolední program. Hledali v oddělení brutálních her. Nejzajímavjejší byly třeba: Vágner - sváže s cca 5 spacáků dohromady a Vágner s nimi mlátí všechny kolem sebe - boužel bylo mokro a nechtěli jsme mít mokrý spacáky. Nebo dveře, na každý straně dveří je skupina, která se snaží dostat na druhou stranu - boužel jsme neměli dveře. Kluci vybrali hru tanky, udělá se několik koleček z lidí, který jsou spojený rukama. Úkol je jednoduchý rozpojit jiný tank a sám být nerozpojen. Vzniklo z toho pár lehčích zranění. Další program byl v hangáru - pršelo. Hráli jsme Bang!. K obědu jsme vařili čínu

, do které jsme dali trochu moc koření. Po obědě se hráli stolní hry v hangáru. Roveři přijeli v 16:00, k večeři byly obložené chleby. Byla noční etapa, nanostit co nejvíc kamenů velkých jako 2 pěsti. Rysi byli ospalí tak šli spát.
13.7.2018
Honza Krejza mě probudil, abych šel do kuchyně (měl jsem službu). Ostříži hlídali svojí hromadu kamenů v hangáru a káňata měla hromadu u potoka. S Pitlíkem jsme vařili poridge. Bylo ho moc a musela se hromada vyhodit :(. Nějací lidé šli dosekat louku a nějací šli sekat dřevo do kuchyně. K obědu jsme vařili rajskou, moc se nám povedla. Po obědě jsme stavěli bunkry na etapu. Sprchovali jsme se. K večeři byly výborné knedlíky s ovocným přelivem. Šli jsme spát. Ještě jsem úplně nespal a někdo volal poplach. Na stožáru chyběla vlajka. Jediného, kterého jsme chytili byl Červenáček. Řekl nám, že přepad dělali Miky s Luckou a on jenom odváděl pozornost. Miky s Luckou prý odjeli autem pryč. Prohledávali jsme příjezdové cesty. Ruda a spol. hledali autem. Naše menší skupina došla skoro až do Krásné lípy. Přijel Ruda a my se naskládali do kufru. Dohromady nás v autě bylo 11. Nenašli jsme je tak jsme šli spát.

15.7.2018
Dnaska byl normálně budíček a rozcvička. K snídani byla vajíčková pomazánka. Nástup nebyl, protože jsme stále neměli vlajku. Šli jsme na výpravu na kozí farmu. Týpek nám vyprávěl něco o chovu ovcí a výrobě sýra. K obědu byly bizoní větry, byly trochu připálený. Po obědě jsme hráli velkou bojovku na vlajku i s roverama. Pohádali jsme se o pavidlech, tak se moc nehrálo. Přijeli nějací rodiče. K večeři byla česnečka. Byl slavnostní slibovací oheň.
K snídani byly cornflaky s mlíkem. Přijeli další rodiče. Rozjeli jsme se s rodiči na všechny strany. Vlčata a světlušky se svými rodiči odjeli domů a místo nich přijeli mravenci. K večeři byl zeleninový salát. Po nástupu se hrála bojovka, zase na vlajky, ale bez roverů. My jsme dali 5 vlajek a tím jsme vyhráli. Ostříži a kaňata si dali roztřel, vyhráli ostříži.
16.7.2018
K snídani byl chleba s paštikou. Hráli jsme etapu - házení všech možnejch předmětů na cíl - KRO. Dále byla etapa se zavazováním šátku ke kotníku, akorát na plachtě s mýdlem a vodou - ROK. K obědu byly těstoviny se sýrovou omáčkou. Po obědě byla vyměňovací etapa. Do města jsme šli, ale místo vyměňování jsme si dali zmrzlinu. K večeři byly obložené chleby.
17.7.2018
Budíček, rozcvička, k snídani rohlíky s medomáslem. Jako etapu jsme si méli postavit tank ze dřeva a plachty, s otočnym dělem o 360°. Udělali jsme trojúhelníkovou základnu, do rohů 3 klacky. Dělo jsme se položili na klacek, vysutý nahoře. I když jsme měli jako jediní dělo otočný o 360, byli jsme poslední. K obědu byl kašpárek. Etapa - němci nás bombardovali nenámou látkou - 7 zón označených lněným provázkem. Neznámá látkam byla magnet, který byl schovaný uvnitř. Nenapadlo mě nic lepšího, než vzít celou svojí postel a kadou zónu někokikrát přejet, stejně jsme byli poslední